Witaj, nieznajomy/a!   Rejestracja   Zaloguj się

Dodaj ogłoszenie

FAQ

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Czy są jakieś zasady dotyczące korzystania z Serwisu Ogłaszam?

Zasady znajdują się w Regulaminie.

Czy zamieszczanie ogłoszeń jest płatne?

Zamieszczanie od 1 do 5 ogłoszeń jest całkowicie darmowe. Nie ma żadnych ukrytych kosztów za korzystanie z serwisu. Każda osoba pełnoletnia może się zarejestrować i zamieszczać ogłoszenia. Ogłoszenie jest wyświetlane przez 60 dni od chwili opublikowania. Zwiększenie limitu ilości ogłoszeń powyżej 5 możliwe jest po wniesieniu opłaty (należy skontaktować się z administratorem).

Czy muszę założyć konto w serwisie, aby zamieścić ogłoszenie?

Tak, należy przejść krótką procedurę bezpłatnej rejestracji. Do założenia konta niezbędne jest podanie adresu e-poczty (e-mail) oraz nazwy użytkownika gdzie należy wpisać dowolną nazwę (podawanie nazwiska jest niewskazane). Zaraz po zakończeniu rejestracji można dodawać ogłoszenia. Należy pamiętać, że rejestrując się w Serwisie zgadzasz się na warunki zapisane w Regulaminie.

Jak się zarejestrować?

Należy kliknąć odnośnik “Zarejestruj się”. Do założenia konta niezbędne jest podanie adresu e-poczty (e-mail) oraz nazwy użytkownika gdzie należy wpisać dowolną (wolną jeszcze) nazwę (podawanie nazwiska jest niewskazane). Następnie wpisujemy swoje hasło, lub korzystamy z proponowanego przez system bezpiecznego hasła. Na koniec klikamy na przycisk “Załóż konto”. Dane logowania zostaną wysłane na podany przy rejestracji adres e-mail, więc należy się upewnić że podawany adres jest prawidłowy. Jeśli w Twojej skrzynce pocztowej brak jest takiej wiadomości, sugerujemy sprawdzenie kosza lub folderu ze spamem. Zaraz po zakończeniu rejestracji można dodawać ogłoszenia.

Jak zamieścić ogłoszenie?

Dodawanie ogłoszenia w serwisie należy rozpocząć od kliknięcia przycisku “DODAJ NOWE OGŁOSZENIE” znajdującego się w górnej, prawej części strony. Następnie należy wypełnić pola formularza, wpisać treść ogłoszenia a na koniec dodać do 5 zdjęć o wadze nieprzekraczającej 500 KB. By usprawnić proces zmniejszania wagi zdjęcia udostępniliśmy w naszym serwisie narzędzie do łatwej zmiany rozmiaru fotografii. ZOBACZ >>

Jak długo trwa zatwierdzenie ogłoszenia?

Każde nowe ogłoszenie jest zatwierdzane automatycznie. Wyświetlenie ogłoszenia odbywa się natychmiast po zakończeniu dodawania ogłoszenia.

Czy istnieje możliwość edycji zamieszczonego ogłoszenia?

Tak, aktywne ogłoszenia można edytować. W przypadku chęci poprawienia lub zmiany ogłoszenia, należy się zalogować na swoje konto panelu zarządzania i w przy liście swoich ogłoszeń wybrać ikonkę z ołówkiem. Na stronie edycji ogłoszenia można dowolnie modyfikować wszystkie wcześniej zamieszczone treści oraz dodawać lub usuwać zdjęcia.

Jak usunąć ogłoszenie?

Wystarczy zalogować się na swoje konto, wybrać z listy ogłoszenie i skorzystać z opcji usuwania.

Czy mogę zamieścić ogłoszenie w wielu kategoriach?

Nie można zamieszczać tego samego ogłoszenia w więcej niż jednej kategorii. Ogłoszenie powinno być zamieszczone w jednym, najbardziej odpowiednim miejscu. Ogłoszenie można umieścić powtórnie po skasowaniu wcześniejszego ale nie częściej niż raz na 7 dni. Zamieszczanie dwóch i więcej ogłoszeń o tej samej treści jest niezgodne z Regulaminem i może skutkować usunięciem wszystkich ogłoszeń użytkownika.

Ile ogłoszeń mogę zamieścić?

W serwisie możliwe jest opublikowanie przez Użytkownika 5 ogłoszeń o niepowtarzalnej treści. Po przekroczeniu limitu nowe ogłoszenie można umieścić powtórnie po wstrzymaniu publikacji lub skasowaniu wcześniejszego ogłoszenia, ale nie częściej niż raz na 7 dni. Niestosowanie się do tych zasad może skutkować usunięciem wszystkich ogłoszeń zamieszczonych przez łamiącego regulamin Użytkownika. UWAGA! Zauważone przez Administratora rejestrowanie przez Użytkowników dodatkowych loginów, w celu obejścia regulaminu, będzie skutkowało usunięciem wszystkich zamieszczonych ogłoszeń.

Dlaczego moje ogłoszenie usunięto ze strony?

Najczęstszą przyczyną usuwania ogłoszeń jest ich wielokrotne powielanie w serwisie przez ogłoszeniodawców. Ogłoszenie mogło zostać usunięte z serwisu również wtedy gdy w inny sposób naruszało Regulamin.

Jak skontaktować się z ogłoszeniodawcą?

Jeśli w treści ogłoszenia nie ma danych kontaktowych, to z ogłoszeniodawcą możemy skontaktować się poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie z ogłoszeniem. Taki formularz dostępny jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników. By skorzystać z formularza należy zalogować się w serwisie i z widocznych z prawej strony ogłoszenia zakładek (umieszczonych nad mapką) wybrać “Kontakt” oraz wypełnić pola formularza. Wysłana wiadomość trafi na adres e-mail ogłoszeniodawcy podany przy rejestracji konta w Ogłaszam.

Przy logowaniu wyświetla się komunikat “Błąd: To konto użytkownika jest wyłączone”, lub “Niestety, hasło nie jest prawidłowe”.

Konto mogło zostać zablokowane po stwierdzeniu łamania zasad regulaminu lub z obawy, że rejestracja konta była próbą oszustwa lub spamu. Konto mogło również zostać zablokowane po wielokrotnej próbie podania błędnego hasła lub złej nazwy użytkownika.  Konto można odblokować po kontakcie z administratorem serwisu (formularz kontaktowy znajduje się poniżej).

Nie mogę znaleźć mojego ogłoszenia. Dlaczego?

Jest kilka możliwości: Twoje ogłoszenie wygasło z powodu upływu 2-miesięcznego okresu publikacji lub zostało usunięte przez Administratora z powodu naruszenia Regulaminu. Może się również zdarzyć, że nie możesz zlokalizować ogłoszenia wśród dużej ilości ogłoszeń w serwisie. W tym przypadku spis ogłoszeń znajdziesz w Twoim panelu zarządzania.

Na co zwrócić szczególną uwagę przed zamieszczeniem ogłoszenia?

Nie należy zamieszczać zdjęć i treści, których sami nie stworzyliśmy, chyba że mamy do nich prawa autorskie. Nie należy kopiować (podkradać) treści od innych ogłoszeniodawców. Treść powinna dokładnie i rzetelnie opisywać towar lub usługę oraz nie może wprowadzać w błąd.  Treść ogłoszeń powinna być zgodna z normami prawno–etycznymi obowiązującymi w Polsce. Przed skorzystaniem z serwisu zalecamy dokładne zapoznanie się z Regulaminem.

Jak stworzyć skuteczne ogłoszenie?

Bardzo ważne jest pierwsze wrażenie. Opis powinien być szczegółowy. Najlepiej by treść ogłoszenia była poprawna pod względem ortograficznym i stylistycznym. Skuteczność ogłoszenia zwiększają dołączone zdjęcia, które potwierdzają informacje zawarte w opisie i bardziej zachęcają do obejrzenia ogłoszenia. Błędem jest wprowadzanie treści ogłoszenia wyłącznie WIELKIMI literami, bo czyni to tekst trudno czytelnym.

Czy dane użytkowników są bezpieczne?

Do założenia konta w Ogłaszam.pl niezbędne jest podanie adresu e-poczty (e-mail) oraz nazwy użytkownika (dowolnej nazwy). Podawanie w nazwie użytkownika swojego nazwiska nie jest zalecane. Nie zalecane jest również podawanie danych kontaktowych w treści ogłoszeń. Dane te są widoczne dla wszystkich przeglądających ogłoszenia i w związku z tym, Serwis nie odpowiada za ich niewłaściwe wykorzystanie przez osoby trzecie. Zalecaną formą kontaktu jest korzystanie z formularza kontaktowego. Serwis nie udostępnia osobom trzecim posiadanych informacji o Użytkownikach Serwisu. Adresy e-poczty Użytkowników i ewentualne dane personalne służą jedynie możliwości korespondencji i przesłania odpowiedzi na zapytania. Adresy IP i inne dane dotyczące Użytkowników przechowywane są przez Serwis w celach związanych z bezpieczeństwem i mogą zostać przekazane wyłącznie dla upoważnionych służb i organów (np. policji, prokuratury, sądu) do identyfikacji osób naruszających prawo.

Jak usunąć swoje konto użytkownika?

Usunięcia konta dokonuje Administrator Serwisu na indywidualne życzenie Użytkownika. Na adres oglaszam[małpa]oglaszam[kropka]pl należy wysłać e-mail z prośbą o usunięcie konta wraz z podaniem loginu (nazwy użytkownika). Uwaga! Wniosek musi być wysłany z adresu e-mail podanego przy rejestracji konta.

Dlaczego stron Ogłaszam.pl wyświetla się nieprawidłowo?

Należy sprawdzić, czy w innej przeglądarce internetowej (lub na innym komputerze) strona wyświetla się tak samo. W celu uniknięcia problemów z wyświetlaniem serwisu zalecamy używanie w miarę aktualnych wersji przeglądarek internetowych.

Jak ustrzec się przed niebezpiecznymi sytuacjami korzystając z serwisu?

Przed zamieszczeniem ogłoszenia pamiętaj, że internet ma dobrą i długą pamięć. Serwery (np. Google) przechowują i udostępniają informacje przez lata. Uważnie czytaj treść ogłoszeń. Unikaj podejrzanych lub niewiarygodnych ofert. Chroń swoje dane osobowe – unikaj podawania w ogłoszeniu swojego nazwiska, adresu domowego, adresu miejsca pracy, numeru telefonu oraz adresu e-poczty. Do kontaktów wykorzystuj formularz kontaktowy, który udostępniany jest tylko zarejestrowanym użytkownikom. W czasie kontaktów z nieznajomymi osobami zawsze staraj się kierować zasadą ograniczonego zaufania. Zachowaj szczególną ostrożność gdy ktoś unika ujawnienia swojej tożsamości (np. podania kontaktu telefonicznego) po wcześniejszym kontakcie poprzez formularz kontaktowy (formularz jest zalecany do kontaktów). Jeżeli masz jakiekolwiek podejrzenia o możliwość oszustwa lepiej zrezygnuj z kontaktu lub transakcji i zgłoś to Administratorowi Serwisu.

Jak zwiększyć bezpieczeństwo korzystania z Serwisu?

  • Nie płać z góry osobom, których nie znasz, nie przelewaj pieniędzy, nie wysyłaj pocztą, nie podawaj danych swojej karty kredytowej.
  • Staraj się nie zawierać transakcji na odległość, szczególnie z osobami nieznajomymi. Takie transakcje zawsze są obarczone ryzykiem.
  • Nawet jeśli kontrahent ujawnia swoje dane osobowe lub numer rachunku bankowego, to nie chroni Cię to przed oszustwami.
  • Jeżeli na bezpośrednie spotkanie zabierasz ze sobą większą kwotę pieniędzy upewnij się, że wyznaczone przez sprzedającego miejsce jest bezpieczne.
  • Jeżeli jesteś zainteresowany zakupem drogiej rzeczy, spotkaj się ze sprzedającym w miejscu publicznym.
  • Jeżeli masz wątpliwości, co do tożsamości sprzedającego, poproś go o okazanie dokumentu ze zdjęciem.
  • Należy być szczególnie ostrożnym, gdy sprzedający usilnie namawia do zawarcia transakcji, Sprzedający unika kontaktu telefonicznego oraz podania swojej tożsamości.
  • Sprawdź dokładnie każdą rzecz przed dokonaniem zapłaty. Upewnij się, że kupowana rzecz nie jest wadliwa ani podrobiona. Twoją ostrożność powinno wzbudzić, gdy oferowany przedmiot jest w wyjątkowo okazyjnej cenie.
  • Upewnij się, że przedmiot nie pochodzi z kradzieży. Możesz poprosić Sprzedającego o dowód kupna. Jeśli masz podejrzenia, że przedmiot pochodzi z przestępstwa, skontaktuj się z policją.
  • Nigdy nie wysyłaj i nie wydawaj towaru przed otrzymaniem zapłaty.
  • Jeżeli osoba zainteresowana Twoją ofertą nie ujawnia swojej tożsamości, nie ujawnia swojego numeru telefonu lub dzwoni z zastrzeżonego numeru, lub przypuszczasz, że nie jest osobą, za jaką się podaje, bądź ostrożny lub odstąp od transakcji.
  • Jeżeli sprzedajesz cenną rzecz, spotkaj się z Kupującym w bezpiecznym, publicznym miejscu, najlepiej w czyimś towarzystwie.
  • Bądź ostrożny, jeżeli ktoś nalega, aby transakcji dokonać w Twoim domu.
  • Bądź ostrożny, jeżeli ktoś oferuje Ci cenę wyższą, niż ta, którą podałeś.

Czy można zamieszczać ogłoszenia dotyczące sprzedaży psa lub kota?

1 stycznia 2012 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o ochronie zwierząt. Według ustawy handel psami i kotami poza zarejestrowanymi hodowlami jest nielegalny i zabroniony. Zwierzęta nie pochodzące z hodowli można przekazywać jedynie za darmo. Ogłoszenia nie zawierające informacji dotyczących hodowli i metryki oferowanego na sprzedaż psa czy kota będą usuwane.

Czy Serwis  wykorzystuje pliki cookies?

Tak, w Ogłaszam.pl wykorzystywane są pliki cookies w celach reklamowych i statystycznych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany w przeglądarce ustawień dotyczących cookies oznacza, że pliki te będą zapisane w pamięci urządzenia.

Gdzie mogę zgłosić naruszenie zasad regulaminu lub łamanie prawa?

Jeśli uważasz, że jakieś ogłoszenie narusza Regulamin Serwisu lub nie jest zgodne z obowiązującym prawem, możesz zgłosić to do Administratora Serwisu Jeśli są jakieś zastrzeżenia do treści ogłoszenia, to na stronie ogłoszenia należy dokonać zgłoszenia poprzez kliknięcie napisu “Zgłoś problem”. Można również przesłać adres strony ogłoszenia na adres oglaszam(małpa)oglaszam(kropka)pl
Jeśli Administrator stwierdzi naruszenie zasad może usunąć ogłoszenie, czasowo zawiesić lub na stałe usunąć konto łamiącego zasady użytkownika.

Jeżeli masz pytanie, na które nie ma tu odpowiedzi, skontaktuj się z nami wypełniając poniższy formularz.

Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych.